A fost descoperit gaz metan pe Marte

Oamenii de ştiinţă mai au de rezolvat multe probleme şi întrebări planetare. Cea mai recentă fiind descoperirea  gazului metan în atmosfera de pe Marte. Moleculele de metan sunt spulberate de lumina ultravioletă de la Soare, astfel încât orice urmă de gaz trebuie să fi fost lansat sau produs recent şi în mod continuu.

Ar putea fi  gaze provenite de la ceva în viaţă? Sunt cunoscute clase de micro-organismele care trăiesc fără oxigen şi produc metan.

NASA ar putea primi nişte răspunsuri în curând. Pe rampa de lansare de la Cape Canaveral, în Florida este o nava spatială, Mars Science Laboratory, care este programată să decoleze sâmbătă şi să ajungă pe  Marte în august 2012. Acesta va avea un receptor mobil care poartă un instrument ce poate detecta metanul din aer, şi dacă o face, vor apărea  noi perspective şi modalităţi de găsire a vieţii pe Marte.

„Pe baza dovezilor pe care le avem despre această planetă, condiţiile pentru apariţia vieţii pe Marte au fost cândva destul de multe, dar parcă aceste condiţii au avut un sfârşit”, declară  Michael J. Mumma, un cercetator senior de la NASA care a condus una dintre cele trei echipe care au făcut afirmaţii controversate încă de la detectarea metanului în atmosfera lui Marte. „Deci, cu siguranţă, viaţa ar fi putut apărea acolo” afirmă el.

Marte este mai mică decât Pământul, se răceşte mai repede, şi probabil ar fi fost primitoare pentru viaţă anterioară. Aceasta este premiza acceptării ipotezei că Marte a avut un impact mare cu un asteroid, iar bucăţile de roci cu celule vii ar fi însămânţat viaţa pe Pământ.
Martienii au inspirat ani dea rândul diferite filme şi chiar romane, apărută pentru cercetători abia în 1976, ea a fost apreciată ca fiind o planeta „moartă”  după ce sondele trimise în spaţiu au trimis înapoi de pe Marte imagini cu roci sterpe şi probe de sol fără urme organice.

Sursa: nytimes.com