Fruitizz – noua băutură pentru copii lansată de McDonald’s

Majoritatea restaurantelor fast-food McDonald’s se află în centrul unei controverse în Anglia. O băutură lansată recent și prezentată drept sănătoasă pentru copii, conține foarte multe calorii. Noua băutură, numită Fruitizz, face parte din strategia lanţului de restaurante  McDonald’s, creată cu scopul de a-şi îmbunătăţi reputaţia în ceea ce priveşte alimentele sănătoase, potrivit DailyMail.

Alte măsuri în acest sens au fost introducerea morcovilor, fructelor, apei minerale sau a laptelui semi degresat organic ca opţiuni la meniurile Happy Meal.

McDonald’s susţine că noul sortiment de suc nu conţine zahăr adăugat, culori sau arome artificiale şi este făcut în proporţie de 60% din struguri, mere şi zmeură cu apă minerală. Sucul va fi lansat oficial pe 16 mai.

Dar un pahar de 500 ml de suc Fruitizz conţine 49 de grame de zahăr, deşi nutriţioniştii nu recomandă copiilor mai mult de 50 de grame de zahăr pe zi. Băutura mai conţine şi 200 de calorii.

„Un pahar mare are mai mult zahăr decât o cutie întreagă de Fanta. Consumul excesiv de zahăr duce la apariția cariilor și la creșterea în greutate. Apa este o variantă mult mai bună, iar laptele este excelent pentru copii, datorită conținutului ridicat de calciu și alte vitamine”, a spus un medic pentru jurnaliștii de la The Sun.

Nutriţionistul Christina Merryfield, de la spitalul Bupa Cromwell din Londra, a explicat că „Băuturile care conţin mult zahăr pot duce la carii şi la creşterea în greutate. Apa sau laptele sunt alternative mult mai sănătoase”.