Hyundai i-oniq, premieră mondială la Geneva Auto Show 2012

Hyundai i-oniq, va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva (8-18 martie 2012) și a fost anunțat printr-un teaser care a anticipat linia și dimensiunile sale.

„Conceptul i-oniq a fost creat pentru a reflect noua gândire a brandului Hyundai. Are un design îndrăzneţ, în interior şi în exterior, ce provoacă contemplarea posibilităţilor viitoarelor automobile, şi un sistem de propulsie ce subliniază una dintre modalităţile ce ar putea sta la baza viitoarelor produse – totul împachetat într-o calitate premium”, a declarat Allan Rushforth, preşedinte şi COO al Hyundai Motor Europe.

Dacă prima premieră mondială a coreenilor a fost un model de serie – versiunea break a noii generații i30, a doua mașină pe care o vom vedea pentru prima dată la salonul elvețian va fi un concept eco-sportiv interesant.

Hyundai i-oniq este vehicul în stil coupe cu propulsie electrică şi autonomie extinsă graţie unui motor pe benzină ce funcţionează ca generator. Conceptul prezintă noua tehnologie şi designul pe care compania îl pregăteşte următoarelor vehicule din gama sa.

Hyundai i-oniq aduce câteva noutăți interesante în gama Hyundai. În primul rând, vorbim despre un concept care înfățișează viitorul filosofiei de design și pe care o putem admira pe modelele de serie de astăzi ale celor de la Hyundai.

Cu o lungime de 4,4 metri, i-oniq are spaţiu pentru 4 persoane în cabina orientată către şofer. Echipamentele hi-tech din interfaţa şoferului şi controalele reflectă tehnologia electronică premium a viitoarelor modele Hyundai. Pasagerii beneficiază de un spaţiu optimizat pentru confort, cu suprafeţe sculptate, denumite „Fluidic Sculpture”, inspirate de instrumente muzicale pentru a crea un contrast pozitiv cu zona şoferului orientată către sportivitate.

O altă noutate – dar și cea mai importantă – este legată de sistemul de propulsie, unul pe care avem șanse să-l vedem în anii următori în gama constructorului asiatic.

Conceptul Hyundai i-oniq are un sistem inovativ de propulsie ce demonstrează intenţia producătorului de a deveni tot mai ecologic. Un motor pe benzină de 1.0 litri cu trei cilindri este cuplat, printr-un generator, la motorul electric alimentat de bateriile Li-Ion, ce produce 109 CP. În modul electric, i-oniq are o autonomie de 120 km, în timp ce cu ajutorul motorului pe benzină poate călători până la 700 km, producând doar 45 g CO2/km.

Descriind conceptul i-oniq, Thomas Bürkle, şeful de design al Hyundai Europa, a declarat: „Două curbe puternice definesc silueta lui i-oniq, creând un contrast puternic între liniile ascuţite şi caracteristicile musculoase”.

Conceptul Hyundai i-oniq a fost proiectat şi dezvoltat de centrul european R&D (Research and Development) din Rüsselsheim, Germania.

Sursa: impact.md cu referire la informatiiauto.ro și corectnews.com

, ,