Google revoluţionează căutarea online

googleGigantul Google pregăteşte o schimbare în formula motorului său de căutare, în contextul în care încearcă să repare deficienţele tehnologiei actuale şi să-şi păstreze cota de piaţă dominantă.

În următoarele câteva luni, motorul de căutare Google va afişa mai mult decât o simpla lista cu titluri link-uite: va prezenta mai multe informaţii şi răspunsuri directe la întrebări, în partea de sus a paginii de căutare.

Aceste schimbari se numără printre cele mai mari modificări din istoria companiei şi ar putea afecta milioane de site-uri care se bazează pe actuala clasificare în topul afişărilor rezultatelor.

Google nu înlocuieşte sistemul de căutare după cuvinte-cheie, care determină importanţa unui site în funcţie de cuvintele pe care le conţine. Ceea ce încearcă să facă compania este să ofere rezultate mai relevante, prin încorporarea unei tehnologii numite “căutare semantică”, care face referire la procesul înţelegerii sensului real al cuvintelor, dezvaluie Wall Street Journal.

Amit Singhal, vicepresedinte la Google, a declarat recent într-un interviu că motorul de căutare va afişa rezultate mai bune la căutarile utilizatorilor, pe baza unei baze de date ce conţine sute de milioane de “entităţi” (locuri, oameni şi lucruri),  baza de date pe care compania a strâns-o în linişte în ultimii doi ani. Căutarea semantică va asocia diverse cuvinte: cum ar fi “Google”, cu fondatorii săi, “Larry Page” şi “Sergey Brin”.

Motorul de căutare Google se va apropia mai mult modului în care oamenii înţeleg lumea, a spus Singhal, adăugând că la multe căutari din ziua de azi “ţinem pumnii şi sperăm să existe o pagina web care să corespundă căutării noastre”.

Unele schimbări majore vor apărea în următoarele luni, au spus persoanele familiare cu această iniţiativă, dar Singhal a declarat că acest proces este unul care se va desfăşura pe parcursul mai multor ani, pentru a “intra în următoarea generaţie de căutare.”

Dupa schimbare, persoanele care vor căuta pe internet denumirea unui lac, vor vedea “atribute cheie” pe care motorul de cautare le stie despre el, cum ar fi locaţia sa, altitudine, temperatura medie sau salinitatea. De asemenea, la o întrebare precum “care sunte cele mai mari zece lacuri?”, Google ar putea afişa direct răspunsul, în locul unor simple link-uri.

Viitoarele schimbări au implicaţii majore pentru Google, care domină piaţa de căutare online, cu o cota de piaţă în jur de 66%. Dar Google ia măsuri pentru a-şi menţine avansul şi încercând să se distanţeze de motorul de căutare Bing de la Microsoft în căutarea online şi să ajungă din urmă asistentul personal Siri de la Apple (căutare pe mobil activată vocal) şi să-i determine pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe pagina sa.

Sursa: impact.md cu referire la capital.ro