Campanii electorale în Franţa pe reţelele sociale

În ultimul timp reţelele sociale au un impact tot mai puternic asupra publicităţii, dar mai nou chiar şi în campaniile electorale.

Înainte de a-şi lansa oficial candidatura la televiziune miercuri seara, Nicolas Sarkozy şi-a lansat-o pe Twitter. Două ore mai târziu, avea deja 20.000 de „adepţi”, precizează „Le Figaro”.

Sarkozy are şi un consilier pentru internet – Nicolas Princen. El speră să devină cel mai conectat la internet dintre candidaţii la prezidenţiale. Principalii „demoni” cu care promite că va lupta dacă i se vor mai da cinci ani de mandat vor fi criza şi şomajul.

Săptămâna trecută, acelaşi Nicolas Sarkozy şi-a lansat profilul de Facebook, dar de atunci a fost suficient timp pentru a stârni o mulţime de critici. Unii au acuzat Facebook că i-a dat o mână de ajutor preşedintelui pentru a-şi prezenta mai „apetisant” informaţiile. Oricum, reţelele de socializare ajung astfel în centrul campaniei electorale: atât Sarkozy, cât şi rivalul său socialist, François Hollande, speră să-şi propage astfel mesajele pentru a convinge cât mai mulţi tineri.

Lansarea campaniei a fost precedată de mici scandaluri. La ieşirea din primărie, circa 140 de elevi îl aşteptau, agitând steguleţe tricolore şi urlând „Trăiască Sarkozy”. Mai demult, acelaşi Nicolas Sarkozy ar fi ordonat ca, la o fabrică vizitată în Normandia, să stea pe lângă el la fotografii doar muncitori de aceeaşi statură cu el.

Primul tur de alegeri va avea loc pe 22 aprilie, iar al doilea pe 6 mai. Potrivit unui sondaj, la primul tur, Sarkozy ar obţine 24% din voturi, iar socialistul Francois Hollande – 28%, însă se speculează că în turul doi Sarcozy ar pierde alegerile din Franţa.

Sursa: impact.md cu referire la adevarul.ro
Sursa foto: reuters

,