Noi asteroizi cu nume românești

Doi asteroizi, care au fost descoperiţi în 1981, au primit recent nume româneşti, informează Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu din Bucureşti

Unul dintre asteroizi poartă numele de (7986) Romania, iar celălalt este denumit (7985) Nedelcu. Cei doi fac parte din centura principală, alături de alţi 599.317 asteroizi.

Asteroidul 1981 EG15 a fost redenumit (7986) Romania, anunțul apărând în publicația oficială a obsevatorilor de asteroizi MPC 79417. Este un obiect măricel, între 2 și 5 km mărime, valori incerte, determinate după strălucire.

Al doilea asteroid cu nume românesc este 1981 EK10, acum (7985) Nedelcu. Acesta pare puțin mai mare decât (7986) Romania, având între 3 și 6 km mărime.

Nedelcu vine de la Alin Nedelcu, cel mai tânăr astronom român care se ocupă cu studiul asteroizilor. Lucrează la Institutul Astronomic al Academiei Române dar, pentru că acest obsevator se află în București și nu are nici măcar instrumente astronomice mici (în prezent telescop mic înseamnă de 2 m în diametru), face observații de la Observatorul din Paris.

• Delicious