Bătrâneţe sau deficit de vitamina B12?

Ilsa Katz avea o vârstă de  85 de ani,  atunci când fiica ei, Vivian Atkins a observat că mama ei devine din ce în ce mai confuză.
„Ea nu îşi putea aminti numele multor persoane, unde a fost sau ce trebuia să facă în acea zi,” Doamna Atkins a amintit într-un interviu: „Iniţial, nu am fost prea îngrijorată, am crezut că acest lucru face parte din procesul normal de imbatranire. Dar în timp, probleme de confuzie şi de memorie au devenit mai severe şi mai frecvente. ”

Analizele efectuate de o clinica specializată pe problemele de memorie au condus la un diagnostic greşit – boala Alzheimer. La clinică a fost testat de asemenea, nivelul în sânge de vitamina B12. Acesta a fost cu mult sub nivelul normal, ceea ce după părerile medicilor, ar putea să contribuie la simptomele ei.

Bolnava a început să primească săptămânal nişte preparate injestabile cu vitamina B12 „Curând ea a devenit mai agitată, mai puţin confuză şi memoria ei a devenit mai bună”, a spus fiica ei,  „Am simţit ca o am pe mama înapoi, şi se simte mult mai bine.”

Acum  Dna Katz are 87 de ani şi încă locuieşte singură  în Manhattan, se simte destul de bine pentru a refuza asistenţa medicală şi ajutorul social.

După toate aceste realizări în medicina modernă apare întrebarea: „De ce nu sunt verificaţi în mod regulat, în special persoanele în vârsta privind deficitul de vitamine?”

La o vârstă  înaintată, capacitatea noastră de a absorbi vitamina B12 din alimente scade, şi adesea, la fel consumul de alimente bogate în această vitamină. Un deficit de vitamina B12 poate cauza o serie de simptome confuze, care sunt susceptibile de a fi diagnosticat greşit şi atribuite unor boli legate de îmbătranire.

B12 este o vitamină esenţială, cu roluri importante în intreg organismul. Este necesară pentru dezvoltarea şi menţinerea unui sistem nervos sănătos, producţia de ADN celular normal şi formarea de celule roşii din sange.

Un deficit sever de  B12 conduce la anemie. Simptome mai puţin dramatice a acestui deficit pot include slăbiciune musculară, oboseală, tremurături, mers nesigur, incontinenţă, scăderea tensiunii arteriale, depresie şi alte tulburari de dispozitie, precum şi probleme cognitive cum ar fi memoria slabă. Deficienţa apare atunci când nivelul de vitamina B12 la adulţi se încadrează sub 250 picograme pe mililitru de sange. Din toate vitaminele B, vitamina B12 este solubilă în apă, dar organismul depozitează vitamina B12 suplimentar în ficat si alte ţesuturi, deaceea simtomele unui deficit apar mai tarziu, mai fregvent pentru cei cu vârstă înaintată, atunci când resursele sunt epuizate.

Cantitatea zilnică recomandată de vitamina B12 variază: 2,4 micrograme pe zi, pentru cei cu vârsta de 14 ani şi mai mari; de 2,6 micrograme pentru femeile gravide şi de 2,8 micrograme pentru femeile care alăptează. Aceste doye zilnice recomandate sunt uşor de obţinut la un regim alimentar bine echilibrat care conţine proteine ​​animale.

În forma sa naturală, vitamina B12 este prezentă în cantităţi semnificative numai în alimentele de origine animală, cel mai vizibil în ficat (83 micrograme într-o portie de 3,5 oz). Cele mai bune surse alimentare includ tipuri de carne roşie, curcan, peşte şi crustacee. Cantitati mai mici de vitamină sunt prezente în produsele lactate, ouă şi carne de pui.

Sursa: nytimes.com

 

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS