2 litri de apă pe zi: interesele comercializării de apă îmbuteliată

Sfaturile de sănătate potrivit cărora consumul zilnic de apă recomandat ar fi de 2 litri este o pierdere de timp şi nici nu ajută la scădere în greutate, argumentează un nutritionist. Fructe, legume şi sucurile naturale ar trebui să aibă un rol major în furnizarea de lichide de care avem nevoie, a adăugat el.

Spero Tsindos, un academician şi expert în sănătate publică, a susţinut că influenţa autorităţilor pentru a încuraja oamenii să bea mai multă apă a fost determinată de interese.

Tsindos a declarat că vânzările de apă îmbuteliată au crescut considerabil, în tandem cu impactul mai multor organizaţii de sănătate, care au încurajat populaţia să consume cantităţi mari de apă. El a precizat că Serviciile Naţionale de Sănătate au susţinut ideea că doi litri sau opt pahare de apă pe zi, reprezintă un lucru bun pentru sănătate, fără a oferi dovezi şi argumemnte clare în sprijinul acestei idei. „Dacă oamenii consumă doi litri de apă zi de zi, acest lucru nu hidratează mai mult celulele care au nevoie de apă, ci pur şi simplu se diluează urina. Autorităţile de sănătate şi dietetice recomandă în general consumul a 2 litri de apă pe zi, acest lucru însă  a fost interpretat în mod greşit, fiind asociat în mod specific consumul de lichide cu apa. Aceste lichide pot fi asimilate de organism prin intermediul sucurilor naturale, a laptelui, ceaiului, cafelei, fructelor şi legumelor. Impactul rezultat a fost însă creşterea constantă în utilizarea apei îmbuteliate”, a subliniat el.

Tsindos scrie într-un editorial de sănătate publicat din Australia si Noua Zeelanda: „Acum treizeci de ani se consuma apă, dar sticle nu erau nicăieri, acum cestea apar ca accesorii de modă.”
Potrivit DailyMail, în timp ce apa a fost privită în general ca un ajutor pentru curele de slăbire, ceaiul şi cafeaua în mod greşit au fost respinse sub pretextul că ar conduce la deshidratare. Profesorul Tsindos, de la departamentul de nutriţie şi dietetica de la Universitatea La Trobe, în Melbourne, a adăugat: „Consumul de cantităţi mari de apă nu produce doar pierderea în greutate. O dieta săracă în calorii este, de asemenea, necesară. Aste demonstrat faptul că apa din produsele alimentare consumate are un beneficiu mai mare în scăderea în greutate decât evitarea alimentelor cu totul. Oamenii ar trebui să ştie că băuturile precum ceaiul şi cafeaua contribuie la nevoile de hidtratare aorganismului şi în ciuda conţinutului lor de cofeina, nu duc la deshidratare.”
Consumul de apă este util pentru pierderea în greutate, ca parte a unei strategii de a mânca şi mai puţin şi de a fi activă, de exemplu un pahar de apă înainte de mese reduce pofta de mâncare.

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS